W dniach 12- 16 listopada 2018 w Nürtingen odbyła się konferencja szkoleniowa, której organizatorem była szkoła Hölderlin-Gymnasium. W spotkaniu wzięli udział nauczyciele z Holandii, Finlandii, Francji, Hiszpanii i Polski (Mariusz Gawroński, Agnieszka Gabis). Celem konferencji było zaprezentowanie różnych aspektów związanych z nauczaniem dwujęzycznym. Alice Kurz, koordynator nauczania dwujęzycznego w Hölderlin-Gymnasium, w ramach konferencji udzieliła informacji na temat funkcjonowania systemu dwujęzycznego. W klasach, które są przygotowywane do nauczania dwujęzycznego, zwiększa się od klasy piątej wymiar godzin języka angielskiego, a następnie po dwóch latach wprowadza się język angielski jako wykładowy dla następujących przedmiotów: geografii, historii, biologii i wiedzy o społeczeństwie. Program nauczania dwujęzycznego obejmuje również udział uczniów w wycieczkach do Wielkiej Brytanii , obozach językowe oraz wymianie uczniowskiej ze szkołą z USA. W ten sposób uczniowie nie tylko doskonalą umiejętności językowe, ale również poznają kulturę krajów anglojęzycznych. Nauczyciele mieli możliwość zapoznania się w praktyce z funkcjonowaniem programu nauczania dwujęzycznego poprzez możliwość obserwacji lekcji geografii, biologii, historii i j. angielskiego oraz przeprowadzenia rozmów z uczniami objętymi programem nauczania dwujęzycznego. Uczniowie podkreślali, że nauka poszczególnych przedmiotów za pośrednictwem języka angielskiego nie sprawia im trudności. W sposób naturalny zdobywają nowe, niestandardowe kompetencje językowe poprzez pogłębianie wiedzy z różnych dziedzin nauki. Uczniowie uważają, że nauczanie dwujęzyczne daje im większe szanse na zdobycie w przyszłości atrakcyjnej pracy w kraju lub za granicą.
|