Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Dyrektor

Marek Robak


 

Numer konta Szkoły

26 1500 1416 1214 1002 0016 0000


 

Jesteś

Darmowy licznik odwiedzin

gościem na naszej stronie

25 - lecie Katolickiego Liceum

Aby przekazać 1% podatku naszej szkole, proszę dopisać KATOLICKIE G i LAby przekazać 1% podatku naszej szkole, proszę dopisać KATOLICKIE G i L

newspaper

Aby przekazać 1% podatku naszej szkole jako cel szczegółowy proszę wpisać KATOLICKIE G i L

    W dniach  12- 16 listopada 2018 w Nürtingen odbyła się konferencja szkoleniowa, której organizatorem była szkoła Hölderlin-Gymnasium.  W spotkaniu wzięli udział nauczyciele z Holandii, Finlandii, Francji, Hiszpanii i Polski (Mariusz Gawroński, Agnieszka Gabis). Celem konferencji było zaprezentowanie różnych aspektów związanych z nauczaniem dwujęzycznym.

      Alice Kurz, koordynator nauczania dwujęzycznego w Hölderlin-Gymnasium, w ramach konferencji udzieliła informacji na temat funkcjonowania systemu dwujęzycznego.  W klasach, które są przygotowywane do nauczania dwujęzycznego, zwiększa się od klasy piątej wymiar godzin języka angielskiego, a następnie po dwóch latach wprowadza się język angielski  jako wykładowy dla następujących przedmiotów: geografii, historii, biologii i wiedzy o społeczeństwie. Program nauczania dwujęzycznego obejmuje również udział uczniów w wycieczkach do Wielkiej Brytanii , obozach językowe oraz wymianie uczniowskiej ze szkołą z USA. W ten sposób uczniowie nie tylko doskonalą umiejętności językowe, ale również poznają kulturę krajów anglojęzycznych.

       Nauczyciele mieli możliwość zapoznania się w praktyce z funkcjonowaniem programu nauczania dwujęzycznego poprzez możliwość obserwacji lekcji geografii, biologii, historii i j. angielskiego oraz przeprowadzenia rozmów z uczniami objętymi programem nauczania dwujęzycznego. Uczniowie podkreślali, że nauka poszczególnych przedmiotów za pośrednictwem języka angielskiego nie sprawia im trudności. W sposób naturalny zdobywają nowe, niestandardowe  kompetencje językowe poprzez pogłębianie wiedzy z różnych dziedzin nauki. Uczniowie uważają, że nauczanie dwujęzyczne daje im większe szanse na zdobycie w przyszłości atrakcyjnej pracy w kraju lub za granicą.

 

 

 

Polityka dotycząca plików cookies

Ten serwis korzysta z plików cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze.

Czy akceptujesz?